Přeskočit na obsah

Golfem k lepšímu zdraví

golf

Golfem k lepšímu zdraví

Golf je hra, kterou mohou hrát jak jednotlivci, tak týmy. Golf jak ho známe my vznikl v 15. století ve Skotsku, ale zmínky o podobné hře, jako je golf sahají až do Starověkého Říma. Golf je sport, který pomáhá udržovat fyzickou kondici, může mít pozitivní vliv na pohodu i zdraví a hrát ho může kdokoliv v každém věku. Tady je několik důvodů, proč by si měl golf získat vaši pozornost.

Golf je u nás stále oblíbenějším sportem a počet golfových hřišť v zemi postupně roste.
V současné době máme více než 100 golfových hřišť, která se liší velikostí, terénem i výzvami, které hráčům nabízejí.

1. Zlepšuje fyzickou kondici

Většina lidí si myslí, že golf není náročný na fyzičku, ale opak je pravdou. Na golfovém hřišti trávíte hodiny chůzí, nesete na zádech, nebo táhnete na vozíku golfové hole a když se k tomu přidá kopcovitý terén, tak na konci hry jste docela dost vyčerpaní. Zejména když máte golfový bágl na zádech a musíte ho sundat, odpálit míček a zase ho dát na záda, tak je to docela dřina. Golfové hřiště má 18 jamek a v průměru ujdete 8 kilometrů. Mně se stávalo že jsem ušel i o několik kilometrů navíc, protože jsem hledal golfové míčky, které jsem špatně odpálil.
A tohle všechno vám pomůže zvýšit sílu, vytrvalost a pohyblivost.

2. Posiluje svaly

Při golfovém úderu zapojujete mnoho svalů, především pak při úderu driverem. Zde je několik svalových skupin, které se při odpalu na golfu zapojují:

  • Svaly ramen: Při odpalu se používají svaly ramen, které umožňují rotaci paže. Pravidelné trénování vám může pomoci zlepšit sílu v pažích.
  • Břišní svaly: Při švihu se zapojují také břišní svaly, zejména šikmé a přímé břišní svaly. Tyto svaly se podílejí na rotaci těla a pomáhají přenášet sílu z nohou na ruce.
  • Svaly nohou: Při rotaci těla během úderu jsou zapojeny svaly nohou. Při golfovém úderu jsou nohy důležitou součástí správného pohybu, který umožňuje dosáhnout dostatečné síly a přesnosti pro úspěšný švih.

Nezapomeňte, že při hraní golfu, jsou zapojeny téměř všechny svaly v těle.

3. Snižuje stres

Chůze na čerstvém vzduchu, zpívající ptáci, krásná příroda, soustředění se na hru… To vše vám pomůže odreagovat se a uvolnit od každodenního stresu. Golf je náročná hra, která od každého hráče, jestli chce uspět vyžaduje trpělivost, soustředění a přesnost. Hraním golfu, může člověk zapomenout na stresové situace v každodenním životě a soustředit se na výzvy, které golf přináší.

golfem k lepšímu zdraví

4. Zlepšuje koordinaci a rovnováhu

Udržení pevného postoje na nerovném terénu a koordinace pohybů celého těla jsou pro golfisty základní dovednosti. Je známo, že tento sport se může přenést do každodenního života a zlepšit koordinaci i rovnováhu. Hráči musí tyto schopnosti zlepšit, aby byli zdatnými golfisty.

5. Snížení rizika srdečních onemocnění

Jak už jsem zmínil, průměrný golfista na hřišti ujde okolo 8 kilometrů. Je známo, že chůze má pozitivní vliv na naše zdraví a může snížit riziko srdečných onemocnění.
Chůze na golfovém hřišti může pomoci snížit cholesterol, krevní tlak i cukr v krvi a pomůže udržet zdravou hmotnost těla, která je klíčová pro prevenci srdečních onemocnění.

6. Podporuje zdravou mysl

Golf je sport, který vyžaduje soustředění, trpělivost a disciplínu. Hráči se musí soustředit na každý úder a neustále se koncentrovat. To má pozitivní vliv na kognitivní funkce a rozvíjí pozornost a soustředění. Golf také podporuje emocionální stabilitu. Na hřišti se hráči setkávají s různými situacemi, včetně dobrých a špatných úderů. Je důležité zachovat klid a soustředit se na další rány. Tento typ tréninku emoční stability je přínosný i v každodenním životě, který je často stresující.

7. Přináší radost a zábavu

Součástí golfu je jeho schopnost nabídnout zábavu a požitek. Pod širým nebem je ideální prostředí pro golfisty, aby si odpočinuli a ocenili nádheru přírody. To vše následně přispívá k celkovému zlepšení jejich zdraví a hlavně nálady. Golf můžete hrát i ve stáří a udržet se v kondici a zdraví i ve vyšším věku.

Hledáte aktivitu, která přináší fyzické i psychické výhody? Vyberte si golf! Nejen že vám tento sport pomáhá budovat svaly a zlepšovat kondici, ale může také snížit riziko srdečních onemocnění a snížit hladinu stresu. Tak proč čekat? Dejte golfu šanci a objevte hodně radostí a výhod, které tento sport může poskytnout vašemu zdraví a celkové pohodě.

Sdílejte článek